YayBlogger.com
BLOGGER TEMPLATES

Thursday, June 5, 2014

My First

Assalamualaikum!
           After several months of thinking (okay, I'm lying) I decided to make a new blog. Sebabnya adalah, aku dah lupa email dan password blog lama aku. Dan, makan masa jugaklah buat blog baru. Seperti biasa, nak edit sana, edit sini, walaupun tak sedap dipandang mata orang lain, mata aku kena sedap pandang jugaklah. Ahad ni aku dah kena balik maktab dan bermulalah sesi semester dua bagi tahun 2014. My final year in MRSM Beseri. Macam tak percaya kot! Rasa macam baru semalam daftar, tup tup aku dah tingkatan tiga dan ambil result PMR, tup tup sekarang aku dah jadi senior sebab dah lima tahun menetap di Beseri. Senior la yo oo je. My life is getting busier (but I don't act like one) because I'm gonna take a really IMPORTANT exam this year.  Dah, dah stop pasal exam.
         Oh ye, aku nak cakap pasal being judgemental. Baru-baru ni, kita dikhabarkan (okey,propa sangat) dengan berita seorang Chinese yang nak masuk Islam. So what's wrong with it? Dah orang tu nak masuk Islam, kita sebagai seorang Islam ni kenalah encourage dia. Ini tak, ada yang siap mengungkit pasal kehidupan silam dia. Aku ni pun bukanlah agama tahap ulama cuma kita kena sentiasa berhijrah ke arah baik. Kan Allah dah kata, orang yang bukan beragama Islam yang masuk Islam, Allah umpamakan dia sebagai seorang bayi ; licin daripada sebarang dosa. Kita tak payahlah dok buat judgemental tak tentu hala, ungkit itu ini, kata itu ini. And sadly, most of the people who're being judgemental are Malays which Islam is their religion. I don't try to sound racist or anything, I just want to state that we have to support others to become a better person. Let's us be a better, proper Muslim. Tak rugi pun kita buat benda kebaikan, kan?
          Ah, satu lagi yang aku perasan sekarang sebagai seorang perempuan. Sekarang dah ramai orang perempuan yang berfesyen tapi still menutup aurat, mengikut syarak. Nampak lawa aje. Baguslah makin lama, makin elok. Tahniah jugak kepada mereka yang mencipta fesyen-fesyen tertentu yang mengikut syarak yang akhirnya menjadi ikutan. Oklah, taknak cakap panjang-panjang, ni entry pertama so ni sajalah kot untuk hari ni.

With peace,love & hope,
Assalamualaikum.
*kenyit mata sikit*
     


No comments:

Post a Comment